keskiviikko 25. syyskuuta 2013

Nautin hiljaisuudesta

Meidän perheestä ei vilinää ja vilskettä puutu. Itse olen ollut muutamana iltana ihan rikki, poikki väsynyt, kun pikku väki imee minusta kaikki mehut irti. Tälläistä on kiireisen äidin arki. Ei saisi ääneen valittaa, pitäisi vaan jaksaa puurtaa päivästä toiseen. Lapseni on maailman ihanimpia, kun ne nukkuu. On ne ihania hereilläkin, mutta välillä sitä kaipaa ihan omaa aikaa itsellekkin. Rauhoittua ja nollata ajatukset, jotta taas jaksaa seuraavaan koitokseen.

Itse neljän lapsen vanhempana voin sanoa, että arki on joskus selviytymistä. Jostain kumman syystä meidän perheessä, kaikki vaativat huomiota, juuri samaan aikaan. Välillä olisi ihanaa, jos pystyisin monistamaan itseni kymmen kertaiseksi. Välillä olo on, kuin supernaisella. Pystyt puhumaan puhelimessa, tarkastamaan isomman pojan koululäksyt, kuuntelemaan mitä tytär huutelee ulko-ovelta, syöttämään pikku poikaa lusikalla ja pomputtamaan vielä vauvaa jallalla sitterissä, ettei hän hermostu. Jos tämä ei ole "multitaskingiä", niin ei ole sitten mikään.

Olen aina ollut iltavirkku, ja nämä pienet ihanan hiljaiset hetket, ovat kultaakin kalliimpia minulle. Koetan kasata ajatukset päivän tapahtumista, ja miettiä kuinka voisin olla parempi huomenna. Aina voi olla parempi vanhempi. Pidempää pinnaa, annat enemmän huomiota tai koetat vaan olla iloisempi ja kekseliäämpi vanhempi.

Olen koettanut haalia itselleni aikaa arjesta. Välillä mietin, olenko sen vuoksi huono äiti, kun kaipaan niin paljon omaa aikaa. Kyllä sitä kai jokainen kaipaa. Pieni lenkki raikkaassa syysilmassa tai pikku kauppareissu yksinään, tekee kyllä hyvää. Jaksaa taas. Ja voi miten ihana on palata kotiin, kun pikku ihmiset hymyilee sinulle, ja siitä ilmeestä paistaa, että: "kiva kun palasit kotiin. Minulla oli jo ikävä sinua."

Minulle tämä blogi ja kauneusvideoiden tekeminen on sitä omaa aikaa. Paljoa minulla ei ole aikaa, mutta, kun sitä saan itselleni, käytän sen hyödykseni. Toivottavasti joku edes tykkää siitä. Minä itse ainakin nautin siitä kovasti. Olen koettanut keksiä jotain kivoja ideoita blogiini ja youtube videoihin, joita jakaa sitten kanssanne. Olen tainnut keksiä kivan idean, josta kerron myöhemmin sitten lisää.

Nyt menen nauttimaan sohvannurkasta ja katsomaan hetkeksi telkkua. Sitten voisi painaa pään tyynyyn ja odottamaan sitä hetkeä, kun pieni mies herää syömään.

Palataan taas asiaan. Kauniita unia ja hyvää yötä kaikille!



Ei kommentteja :

Lähetä kommentti